0
(0)
فیسبوک

در حالی كه فيسبوک مدعی است از مدت ها قبل قوانينی را براي شفاف سازی هويت سفارش دهندگان و منتشر كنندگان تبليغات سياسی در اين شبكه اجتماعی در نظر گرفته، تحقيقات محققان نشان می دهد فريب فيسبوک در اين زمينه و تداوم پنهان كاری ممكن است. از مهر، فيسبوک اين سياست ها را به دنبال دخالت ادعا شده روسيه در انتخابات رياست جمهوری آمريكا در سال ۲۰۱۶ اعمال كرد.

اما آن ها در زمينه ايجاد شفافيت در شبكه اجتماعی مذكور چندان مؤثر نبوده اند. بررسی كه در اين زمينه در دانشگاه نيويورک انجام شده، ثابت می كند بيش از ۳۵۷ هزار آگهی تبليغاتی سياسی در فيسبوک بدون مشخص بودن سفارش دهنده آن ها منتشر شده اند. بر همين اساس، بيش از ۶۸ هزار صفحه در فيسبوک تبليغاتی را به ارزش ۳۷ ميليون دلار خريداری كرده و به نمايش گذاشته اند، اما هويت سفارش دهندگان آن ها را افشا نكرده و در اين زمينه مخفی كاری كرده اند.

محققان اين طرح گفته اند سيستم رسيدگی به ميزان شفافيت آگهی های سياسي در فيسبوک از حفره ها و آسيب پذيری های متعددی برخوردار است و فيسبوک هنوز برای حل اين مشكل فكری نكرده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای : 0

اولین امتیاز را ثبت کن