شماره های تماس و دریافت دمو محصولات :

فیسبوک به راحتی فریب می خورد

در حالی که فیسبوک مدعی است از مدت ها قبل قوانینی را برای شفاف سازی هویت سفارش دهندگان و منتشر کنندگان تبلیغات سیاسی در این شبکه اجتماعی در نظر گرفته، تحقیقات محققان نشان می دهد فریب فیسبوک در این زمینه و تداوم پنهان کاری ممکن است. از مهر، فیسبوک این سیاست ها را به دنبال دخالت ادعا شده روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ اعمال کرد.

اما آن ها در زمینه ایجاد شفافیت در شبکه اجتماعی مذکور چندان مؤثر نبوده اند. بررسی که در این زمینه در دانشگاه نیویورک انجام شده، ثابت می کند بیش از ۳۵۷ هزار آگهی تبلیغاتی سیاسی در فیسبوک بدون مشخص بودن سفارش دهنده آن ها منتشر شده اند. بر همین اساس، بیش از ۶۸ هزار صفحه در فیسبوک تبلیغاتی را به ارزش ۳۷ میلیون دلار خریداری کرده و به نمایش گذاشته اند، اما هویت سفارش دهندگان آن ها را افشا نکرده و در این زمینه مخفی کاری کرده اند.

محققان این طرح گفته اند سیستم رسیدگی به میزان شفافیت آگهی های سیاسی در فیسبوک از حفره ها و آسیب پذیری های متعددی برخوردار است و فیسبوک هنوز برای حل این مشکل فکری نکرده است.

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت

مشاوره واتس اپ whatsapp